17.4.11

celcom

aku tanya member serumah aku yang kerja di celcom
"aku nak join kerja cam ko boleh tak?"
member aku jawap "boleh je.tapi sekarang dia orang nAk diploma."

aku down sekejap.
betul ke aku nak tukar kerja ni...?
kerja gomen tak okay ke..?
kaau mak aku tau mampus aku.

ada sebabnya aku tanya member aku tu.
sebab gaji dia mahal.mahal dari aku dan keje tak menentu.
sesuai dengan keadaan aku sekarang yang dah tak menentu.

tapi aku tak terniat pun nak tukar kerja ni.
bangsat bangsat pun kerja aku selesa.
duduk dalam ofis berhawa dingin.
sabtu ahad cuti.
(memang tak kemanalah kalau fikiran orang nak masuk kerja gomen semata mata itu)

aku lebih suka kerja di luar. dulu pun kerja aku jenis runner.
masuk giant, tesco, jusco, balik rumah.
kawan pun ramai.ada yang sial ada yang gila ada yang tak sedar diri nak mampos.
lagi pun aku suka sebab aku dapat travel sana sini. dalam kuala lumpur je pun haha.
tapi aku akui memang fun. team aku pun tak kurang hebatnya. team sales and merchandise.
mana tak hebatnya. ada sorang rakan sekerja ni kuat sembang dan temberang.
katanya pernah jatuh motosikal dan lori langgar di bahagian kepalanya yang pada waktu itu
sedang memakai helmat arc. kunci pada cerita dia kepala dia ok sebab pakai helmet arc tu.
percaya? aku serah pada Tuhan.

sekian

No comments:

Post a Comment