3.11.11

Matang.

pada pandangan orang lain aku tak matang.
dari pandangan aku orang yang pandang aku tak matang yang tak matang.

aku pun pening tulis macam ni.

aku tak kisah pandangan orang terhadap aku. aku cuba untuk
perbaiki jadi lebih baik.
pada aku seseorang dianggap matang apabila dia membuat keputusan
atau menangani sesuatu masalah dengan matang. banyak sungguh matang dalam
post kali ini.

cuma bila orang kata aku tak matang dari pandangan peribadi dia buatkan aku rasa
tak berapa tepat. kita hidup dengan jiwa jiwa lain disisi dan sekeliling kita.
masing-masing memerhatikan dan mentafsir setiap gerak geri perbuatan kita.
it's a human thing. dah memang ada dalam diri kita.

matang bukanlah atas paras rupa atau had umur.

post kali ini hanyalah pandangan aku terhadap pandangan orang terhadap aku
yang aku rasa agak kurang tepat. macam mana kita boleh tahu seseorang itu
matang atau tak dengan hanya pendapat peribadi yang berdasarkan ape?
perangai?percakapan?perbuatan?kerja? cuba explain.

selamat menyambut hari raya aidiladha.

No comments:

Post a Comment