27.6.11

dia dah bahagia.kau bila lagi?

okey cenggini. tak semua orang dilahirkan dengan hati yang sama. ada yang hatinya lembut, ada yang hatinya keras pejal, ada pulak yang hatinya mudah berubah-ubah mengikut cuaca dan keadaan. okey cuaca tu tipu. jadi, kita tak boleh nak expect semua orang sama. kalau kita boleh lupakan bekas kekasih dengan mudah dan senang hati, kenapa dia tak boleh? oh kita tak boleh expect cenggitu. lain orang, lain level of tolerant dia.


jadi, apa kata kalau kita guna psikologi ke atas diri sendiri. hey kamon.. bekas kekasih engkau dah kahwin pun, dah bahagia dengan orang lain, pasangan yang dia sendiri pilih, yang dia cinta dan kasih. apa kau fikir dalam kepala dia masih ada ingatan terhadap engkau? cuba kau bayangkan pula, kalau waktu hujung-hujung minggu, sikit punya bahagia bekas kekasih basuh kereta sama-sama dengan isteri dia, siap main aci kejar, sembur-sembur air, last-last berpelukan, saling bertentang mata, kemudian ketawa lepas bebas bersama. bahagia. apa kau fikir, bila dia bahagia macam tu, sebaris nama kau masih bergema-gema dalam hati dia?


jangan berangan.


dia bahagia, sedangkan engkau menghiris hati sendiri dengan ingatan dan rindu terhadap dia. apa kau ingat itu berbaloi? kita dikurniakan tuhan dengan tubuh badan yang sihat, tuhan beri kita hati, untuk kita jaga dengan sebaiknya. diri kita ini amanah tuhan tahu? apa sanggup kita siakan amanah tuhan dengan merosakan hati dan diri sendiri? kamon !! bangkit dan cari bahagia kita. bahagia yang sepatutnya kita genggam. buat apa nak tunggu lagi orang yang dah tak sukakan kita? buat apa nak tunggu lagi orang yang dan bahagia dengan pasangan yang dia cinta? kalau pun ada cinta itu untuk engkau, itu dulu. itu cerita lama sayang. benda yang lama-lama orang dah tak ingat lagi. orang simpan dalam kotak, seal kemas-kemas dan letak dalam stor.


tulisan ini mungkin kasar pada pembacaan kamu-kamu yang sedang walang. tapi percayalah, bahagia untuk kamu ada menanti di hadapan. lupakan si dia yang telah bahagia. cari bahagia yang sepatutnya kamu genggam. boleh kan?


sejak sebelum kejadian kita lagi, sebenarnya kita adalah insan yang menang.. dalam jutaan hidupan kecil yang berenang-renang, hanya kita saja yang berjaya menakluki dan mendiami rahim bonda kan? cari bahagia kita, dan raikan kemenangan itu dengan bahagia itu nanti.

 
aku kopi dari hasil shahirahkhairudin

No comments:

Post a Comment