4.6.11

Sampai bila 'awak'?

Akukah yang menipu diri sendiri? Aku biarkan diri ini belayar tanpa kemudi mengejar kau walau ke mana kau pergi. Diri ini yang sanggup menunggu walau telah di tinggalkan kononnya kau hanya keliru. Berikan kau masa untuk berfikir. Selama mana yang kau perlu. Tidak pernah sekali meninggalkan kau waktu kau susah. Aku mungkin silap. Mungkin kau tak pernah kisah apa yang aku lakukan untuk kau. Mungkin juga kau fikir aku tak apa apa. Aku ingin kau kembali seperti dulu. Seperti waktu kau dan aku sama sama suka. Sama sama bahagia. Waktu tu kita tak dengar kata orang. Waktu tu kita tak kisah sikap masing masing. Waktu tu juga kau sabar dengan aku dan aku sabar dengan kau. Waktu tu juga aku rasa seperti hidup semula. Kau mungkin tak kisah. Kini kau bahagia dengan hidup kau. Aku tidak. Aku tak pernah lupakan kau walau sesaat. Yang aku inginkan sangat adalah jawapan dari kau. 


No comments:

Post a Comment